Železniční společnost Slovensko převzala v pátek ve Vrútkách poslední z 25 elektrických jednotek Panter z dílny konsorcia české Škoda Transportation a slovenské ŽOS Trnava.
Uzavřela tím největší tendr v historii národního dopravce o objemu téměř 160 milionů eur.
ZSSK dělala podle předsedy představenstva Romana Kořene vše pro to, aby v co nejkratším čase nasadila nové jednotky do provozu a zajistila cestujícím vyšší komfort služeb.
„Dodávku moderních vlaků, které jezdí i ve světě, jsme dnes dotáhli do úspěšného konce a nové jednotky představují obrovský skok vpřed v kvalitě cestování v regionu. O dodržení nejvyšší kvality jsem přesvědčen, protože jsme v rámci vyhlášeného tendru nastavili náročné smluvní kritéria kontroly kvality a provozuschopnosti vozidel, „řekl Kořen.
Předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina připomněl, že první dodané jednotky slouží na tratích slovenského dopravce již od minulého roku.
„Těší mě, že jsme dodavatelem ekologických vlaků, které pomáhají výrazně zvyšovat komfort a bezpečnost dopravy na Slovenské železnicích. Vždyť právě naši východní sousedé jsou pro nás dlouhodobě klíčovým obchodním partnerem. Dodáváme nejen vozidla pro tamní železnice, ale pro slovenské města i tramvaje či trolejbusy , „uvedl Brzezina.
Na výrobě nových elektrických jednotek pracovala Škoda Transportation v součinnosti se společností ŽOS Trnava.
„Chtěl bych vyzvednout zejména pracovní skupiny na obou stranách. Měli velkou zásluhu nejen na úspěšném dokončení projektu, ale také na jeho urychlení o celých osm měsíců. Díky tomu náš zákazník uvedl všechny elektrické jednotky do provozu s předstihem,“ dodal generální ředitel ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Největší tendr v historii národního dopravce o objemu téměř 160 milionů eur přinesl žilinského a Zlínský regionu spolu 25 elektrických jednotek.
Z Fondu soudržnosti Evropské unie je pokryta částka 134,59 milionu eur bez DPH, ze státního rozpočtu je 23,75 milionu eur bez DPH, ZSSK z vlastních zdrojů uhradí 1,64 milionu eur bez DPH.