Německý koncern Continental, největší evropský dodavatel komponentů pro automobilový průmysl, zhoršil svůj výhled na rok 2021. Důvodem je nedostatek polovodičů a problémy v globálním dodavatelském řetězci.
„Negativní vliv inflace nákladů na klíčové vstupy včetně elektroniky a elektromechanických komponentů, jakož i nerostných surovin, je stále výraznější,“ uvedl v pátek Continental ve svém prohlášení.
Nedostatečné dodávky polovodičů a „nejistoty související s dodavatelským řetězcem“ budou mít tento rok za následek stagnaci světového automobilového trhu v porovnání s rokem 2020, kdy toto odvětví zasáhly blokády na začátku pandemie nového koronavirus.
Koncern nyní očekává za celý rok tržby od 32,5 miliardy do 33,5 miliardy eur namísto 33,5 – 34,5 miliardy eur v předchozí prognóze.
Provozní marže Continentalu, což je ukazatel pozorně sledován investory, by se měla pohybovat v pásmu 5,2 až 5,6%, zatímco předtím skupina odhadovala, že bude mezi 6,5 – 7%.
Otřesy způsobené pandemií přinesly globální nedostatek všeho od dřeva po polovodiče a plasty, což omezuje výrobu v široké škále odvětví.
Klíčový německý automobilový sektor obzvlášť tvrdě zasáhl nedostatek čipů, klíčového komponentu v konvenčních i elektrických vozidlech. To přimělo několik německých automobilek pozastavit výrobu.
Prodej nových aut v Evropě v září klesl na nejnižší úroveň pro tento měsíc od roku 1995, uvedlo minulý týden Evropské sdružení výrobců automobilů.
Tržby Continentalu ve 3. čtvrtletí meziročně klesly o 8,5% na 8 miliard eur, protože se zhoršila krize s dodávkami. Ukázaly to v pátek předběžné údaje, které koncern zveřejnil spolu s revizí výhledu.
Automobilová divize společnosti podle rychlého odhadu vykázala za 3. kvartál ztrátu s provozní marží na úrovni -2,3%.
Kompletní čtvrtletní výsledky zveřejní Continental 10. listopadu.